Avd. BUS i Lund!

Va ju som sagt på ultraljud med lilleman i torsdags inne på MAS. Vi fick en läkare som inte ens kunde tala korrekt svenska, vi förstod mindre än hälften. Dock spetsade jag öronen lite mer än Sebbe och hörde därför vad hon sa (vilket inte Sebbe gjorde). Väl där inne kunde dom inte säga direkt om det va att magmunnen va för trång, utan vi blev tillsagda att ringa våran läkare i Trelleborg för rådgivning. Vi ringde inte, utan åkte dirket dit där. Där va kaos, massa stress. Kom in i rummet och hon frågade oss vad dom på MAS hade sagt..jaaa, typ inget. Nä, nu är det så att han har en missbildning på magmunnen (den är för trång). Så nu har jag ringt kirugen i Lund, så ni ska dit där. Ni blir inlagda och inatt eller imorgon blir han opererad. WHAT?! Nu?!

Vi fick en remiss för operation, och väl där ute i väntrummet på barnmottagningen i Trelleborg började jag gråta. Jag va inställd på ett nytt ultraljud..(eftersom att dom ej va säkra på MAS). Min lille älskade bebis ska opereras, detta kan inte vara sant!

Vi åkte hem och packade väskorna, körde hem till svärföräldrarna och berättade, vi åt även där. Sen tog vi turen till Lund (BUS avd.)

Vi blev inskrivna, lilleman fick nya kläder, mätas & en sista måltid klockan 20.00..sen skulle han fasta. Sen kom kirugen in och pratade med oss och berättade hur själva operationen gick till osv. Han skulle opereras dagen därpå. Fick även reda på att Sebbe inte fick stanna, då där va ont om platser. Så han fick köra hem, men komma tillbaka nästa dag.

Innan Sebbe körde hem skulle dom sätta dropp och en slang i näsan på honom. Det va nog det värsta på hela dagen, tyckte så synd om honom :'(. Jag grät och gick ut ur rummet. Sen körde Sebbe hem, och där fick jag klara mig själv med en fastande bebis..som skrek heeeela natten. Ingen sömn för mig där inte.

Nästa dag möter jag kirugen i hisshallen (en sköterska passar Leo medans jagär ute och ringer)...han säger då att han inte vill operera förens ett nytt ultraljud har gjorts. Klockan 11.00 ca fick vi ett nytt ultraljud till lilleman. Två läakre tittade på Leo, och det va inget fel på Leo! SKÖNT!

12.00 fick Leo sitt första mål på 16h, han blev glad & tyst :). Vi körde hem till, på vägen stannade vi på Babyland för att köpa en ny flaska & även ett flaskställ följde med hem. Vi körde direkt till barnmottagningen här i Trelleborg, vi skulle få en ny mat..maten är till för barn med påvisat reflux. Vi fick den nya maten & även lite salvor...då lilleman har fått exem i ansiktet pga alla kräkningar.

Nu fungerar maten & den nya flaskan perfekt..lilleman kräker lika mycket som ett barn ska göra.

Vi pustar ut här hemma, och är lyckliga över att det inte blev en operation. Detta kan även låta så löjligt i vissa öron, men detta har fört mig & sebbe ännu närmre (känner jag)..att allt kan förändras så snabbt på en kort stund!

eventuella stavfel, orkar inte läsa igenom texten.

min lille gosse på BUS i Lund <3


en utav dom fåtal stunderna som han va lugn.



Hemma igen, med plåster på handen..min snutte!

Kommentarer
Postat av: Emma

Stackars liten, men vad skönt att det inte blev operation, och att ni fått ny mat som verkar gå hur bra som helst.. lycka till med allt :)

2011-02-14 @ 15:00:55
URL: http://www.novembermamma.blogspot.com
Postat av: fam. Andersson-Lindblad

kom in och tävla om en skötväska från willvin! Sista chansen imorgon! Missa inte!



http://www.babyvarlden.se/Community/Forum/Room/Topic/?topicId=4461



2011-02-14 @ 19:44:52
URL: http://jimmylotta.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0