Omföderska?

Hur suttit och läst lite om kvinnor som föder hemma, läste då en artikel i expressen, barnmorskan som förlöste mig hade fått några frågor om att föda hemma.

Även om jag någon gång kommer bli omföderska, så kommer jag aldrig vilja föda hemma. Känns mycket säkrare att föda på sjukhus. Som hon sa där, "läkarna vill ha kontroll", ja om inte läkarna så vill jag ha kontroll över situationen. Och det har jag inte hemma, på sjukhus finns där all läkarvård jag hade behövt. Och eftersom att jag hade en hemsk förlossning och en hemsk tid efter, så kommer jag vilja föda på sjukhus igen.

Tänkte skriva en kort berättelse om tiden efter BB, jag mådde verkligen dåligt, jag trodde ett tag att jag skulle dö. Ett inlägg om det kommer om någon dag!


bild 1: Min mage, 11v efter förlossningen. Bild 2 & 3: Mina prinsar som jag älskar mest i hela världen!

Kommentarer
Postat av: erika, 18 år och blivande mamma

oj!! helt otroligt snygg mage efter förlossningen!

2011-02-26 @ 10:19:55
URL: http://aaaprilmamma.blogg.se/
Postat av: erika, 18 år och blivande mamma

svar: haha ja, det är nåt jag också ska sikta på sen! Har ju en studentklänning jag måste komma i! Allt går bra för mig änsålänge och hoppas det håller i sig så :) Jag bor i värmland! kram

2011-02-26 @ 13:44:34
URL: http://aaaprilmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0