jag som trodde..

att våren snart va här, tjing där fick jag..snön har trillat ner från ovan i två dagar nu, och det ogillas mycket. Dock ska jag inte klaga, för innan vi vet ordet av det, ja då är sommaren här, och då längtar jag bara efter vintern & kylan. Ja, jag är inte mer än en människa, eller en typsik svensk kanske jag ska kalla det.

Jag och S satt och pratade om sommaren, denna sommaren kommer bli så himla kul. Vi planerar redan för hur mysigt det kommer va på campingen i Ystad med Leos farmor & farfar, vart vi ska åka på utflykt osv, som en riktigt familj. Vi har pratat om att åka till någon djurpark, då Leo är så pass "gammal" till att uppskatta det. Förra året va vi på Ölands Djurpark (jag & S). Vi hade det super, en heldag bara för oss själva, tittade på djur & badade. Så detta året tänkte vi kanske Skånes Djurpark. Någon som har varit där? Jag va där med skolan för mååånga år sedan, så kommer inte ihåg så mycket! Skara sommarland? Hur är utbudet där? En sak jag vet vi ska till iaf, vi ska till Ängelholm, min föredetta bostadsort när jag va liten. Där ska vi till hembyggdsparken, kommer ihåg så glad man va varje gång man gick dit där. Eftersom att man bodde i Ä-holm så va man där rätt ofta, när man fick.

Innan längtade jag bara till att min lille bebis skulle komma ut ur "boet", magen dvs. Nu är han här, och jag tycker att han växer för fort, men jag längtar tills han kan sitta själv, ja allt det dära som tillhör bebisåldern. Känner mig lyckligt lottad som har en sådan snäll bebis som vi. Han säger inte mycket, han skriker när han vill ha mat, det är enda gången. Så när folk skriver om att dom har det jobbigt med skrikandes bebis osv..då förstår jag hur bra vi har det :)

I fredags va jag hos läkaren igen med Leo, han hade inte gått upp ett endaste gram, exakt på g:et va det. Så vi fick en ny tid, nu i måndags, vi va där..dock hade Leo bara gått upp 30g över helgen (han hade precis ätit)..inte riktigt nöjda, men eftersom att han inte är undernärd så va dom hyffsat nöjda:) Men fick lite info om hans reflux, vad vi ska hålla koll på osv. Vi ska tillbaka om sex veckor. Nu ska vi gå och väga honom vart annan vecka på BVC, dock har jag inte fått tag på sköterskan på BVC och fått en tid, pust.

Nu vaknar Leo, höres senare!


hihi, helt chockad som vanligt;)

Kommentarer
Postat av: emma

Skara sommarland är kanon! Har varit där två år med mina kusiner och deras pappa, och vi hade riktigt kul! :)

2011-02-23 @ 15:09:26
URL: http://www.happyworkaholic.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0